U program podrške Lokalnoj fondaciji Niš, Vetar u leđa, ušao je i lokalni biznis koji nije iz IT sveta. S obzirom na to da delimo sličnu viziju razvoja Niša, kafići Distrikt od početka godine pruža konstantnu finansijsku podršku LFN-u.
O tome zašto su se odlučili da postanu deo zajednice koja podržava rad Lokalne fondacije Niš, kako vide razvoj Niša i zajednice, razgovarali smo sa Lanom Kuzmanović, PR-om i kreativnom direktorkom Distrikta.

Od početka godine ste u programu Vetar u leđa za podršku razvoju LFN. Zašto ste se uključili i šta vas je motivisalo na taj korak da budete konstantna podrška LFN?
Od samog početka rada Distrikta, trudili smo se da budemo drugačiji, urbani i inovativni, a ujedno ideja je bila i da se razvijamo kao lokalni brend i društveno odgovorna kompanija, koja sarađuje sa drugim lokalnim prepoznatljivim brendovima, ali i organizacijama i udruženjima. Lokalnu fondaciju Niš smo prepoznali od samog starta kao jednu sjajnu organizaciju, ekipu ljudi i inicijativu koja radi lepe stvari za zajednicu i naš grad, te smo želeli da i sa naše strane pružimo podršku i povežemo se i smatramo da je naša saradnja prirodna u tom smislu, jer nas spajaju iste vrednosti. Distrikt je nastao u Nišu i svako zrno kafe koje poslužimo dugujemo ovoj zajednici. LFN deluje po istom principu: male, konkretne, lokalne promene koje prave veliku razliku. Ušli smo u model konstantne podrške, jer verujemo u kontinuitet i zajedničke vrednosti, a naša podrška nije jednokratni gest, već potvrda zajedništva za godine koje dolaze.
Distrikt je postao prepoznatljiv kao lokalni brend koji podržava različite inicijative u Nišu. Kako vi vidite značaj povezivanja privrede i aktivizma u svrhu razvoja lokalne zajednice?
Smatramo da je jako važno da se pojedinci, organizacije i firme međusobno povezuju i sarađuju, jer je to jedini način da se učine dobre stvari za našu sredinu i zajednicu. Društveno odgovorno poslovanje u tom smislu ne treba da bude samo pro forme, već proaktivno delovanje, jer uvek zajedno možemo učiniti više. Takođe, na taj način se podiže svest i građana i drugih privrednih subjekata i organizacija da svako može učiniti nešto u svom dvorištu i za svoje okruženje. Kada privreda i aktivizam rade rame uz rame, nastaje pozitivan krug, koji jača ekonomiju i otvara prostor za nove projekte. Brend se ne gradi samo na logotipu i društvenim mrežama, nego i na ulicama, parkovima i događajima koje podržavamo.


Na vaš predlog, Distrikt i LFN planiraju zajedničku aktivnost kojom će ulepšati grad. Šta vas pokreće da budete aktivni i doprinosite razvoju zajednice u kojoj živite?
Kao što smo već rekli, naša saradnja je za nas prirodna i neophodna. Distrikt predstavlja mesto susreta gde se ljudi okupljaju, pričaju i grade ideje uz šoljicu dobre kafe. Želja i Distrikta i LFN-a je da Niš bude lep, čist i inspirativan grad, te je ideja da u planiranoj akciji od svake prodate kafe izdvajamo simboličan iznos kako bismo uredili određeni prostor u našem gradu. LFN nam pomaže da tu ideju sprovedemo transparentno, uključimo građane i pokažemo da male navike (poput ispijanja kafe u omiljenom kafiću) mogu stvoriti velike promene.
Kakvi su planovi razvoja Distrikta?
Planovi razvoja Distrikta su veliki. Ove godine smo lansirali novi meni za hranu koji je potpuno originalan u našem gradu. Biznis plan je da nastavimo sa širenjem i otvaranjem još neke lokacije, pozicioniranjem kao jedine prave lokalne kafeterije, sa naravno unapređenjem ponude i kvaliteta kafe koju poslužujemo. Planiramo da budemo prisutni i na terenu, drugim akcijama za zajednicu, ali i pokretanje Distrikt Fondacije. Rastemo polako, ali svaki korak merimo – po kvalitetu kafe i po vrednosti koju stvaramo za zajednicu.
Kafići Distrikt od početka 2025. pružaju konstantnu mesečnu finansijsku podršku radu LFN kroz program Vetar u leđa koji ima za cilj da podstakne kompanije u Nišu da budu društveno angažovane. Ovaj program obezbeđuje i to da LFN ima dodatnu stabilnost za svoje redovne aktivnosti kojima doprinosi tome da živimo u lepšoj i uređenijoj zajednici.